Hoppa till huvudinnehåll

Frågor och svar om Föreningens hemsida

Frågor om funktionen Föreningens hemsida i portalen.

Uppdaterad för mer än en månad sedan

1. Hur aktiverar vi tjänsten?

Ni aktiverar tjänsten genom att gå in i styrelse portalen och går till "föreningens hemsida" och trycka på "skapa ärende för att aktivera"


2. Hur får vi ett nyhets inlägg på hemsidan?

När ni skapar ett nyhet inlägg i nyhetsadministrationen så kryssar ni i "publikt" som ni finner under textrutan.


3. Hur blir nyhets inläggen om jag kryssar i publikt men har inte hemsidan?

Då hamnar nyhets inlägget under aktuellt i portalen. Då "publik" knappen är menad för hemsidan och har man inte hemsidan hamnar den automatiskt i portalen endast.


4. Vad är publikt och vad behöver man logga in för att se?

Ni väljer själva vad som ska vara publikt när ni laddar upp dokument. Är dokumenten inte publika behöver medlemmarna logga in för att ta del av.

Fick du svar på din fråga?