Vilka är de främsta fördelarna med teknisk förvaltning i portalen?
Med teknisk förvaltning i portalen har du en utmärkt översikt över åtgärder i din fastighet på ett och samma ställe. Med Nabos digitala portal och en personlig förvaltare hjälper vi styrelserna att enkelt hålla sig uppdaterade på vad som behöver göras och hur fastigheten mår. Vi förser er med bra underlag när ni behöver fatta beslut kring er fastighet. Ni ser ärendehistorik, hittar enkelt dokument och kommer smidigt i kontakt med er förvaltare. Läs mer om teknisk förvaltning i portalen på denna sida.
Var hittar jag information om tekniska ärenden i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Översikt hittar ni en länk till era tekniska ärenden, där ni bl.a. kan se pågående och genomförda uppdrag, checklistor från genomförda ronderingar, driftgenomgångar och SBA m.m. Vad som omfattas här är beroende på vilka tjänster ni har tecknat hos oss. Här kan ni också registrera nya felanmälningsuppdrag till oss om ni t.ex. har tjänsten fastighetsskötsel via oss.
Var hittar jag vår underhållsplan i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Översikt hittar ni länken till er underhållsplan med planerat underhåll i din fastighet för de kommande 50 åren förutsatt att denna tjänst har tecknats via oss och en underhållsplan har tagits fram.
Var anmäler jag fel i fastigheten?
Ni kan enkelt rapportera in fel i fastigheten för att få hjälp via Felanmälan, förutsatt att ni har tjänsten fastighetsskötsel via Nabo.
Var hittar jag kontaktuppgifter till vår fastighetsförvaltare i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Översikt hittar ni kontaktuppgifter till er fastighetsförvaltare.
Var hittar jag information om besiktningar i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Besiktningar hittar ni information om besiktningar. Här kan ni i styrelsen lägga in all data på era tidigare och kommande besiktningar för er fastighet, inklusive myndighetskrav. Ni kan lägga in intervall, när besiktningen senast utfördes och nästa tidpunkt för kontroll. Här hittar ni även protokoll, ärendeloggar. I större teknisk förvaltningsavtal så ingår denna tjänst och då hanterar er förvaltare detta åt er.
Var hittar jag information om skadeärenden i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Skadehantering hittar ni information om skadeärenden. Här kan ni i styrelsen lägga in all data på era pågående och genomförda skador. Här lägger ni in vad skadeärendet gäller, försäkringsbolag, försäkringsärende och vilka entreprenörer som är involverade. Via checklistan som finns vet ni vilken ordning ni bör hantera skadan. Inom tjänsten teknisk förvaltning kan er förvaltare hantera dessa skador åt er mot löpande debitering.
Var hittar jag information om åtgärder som planeras och utförts i fastigheten i portalen?
Under Teknisk förvaltning/Åtgärder hittar ni information om åtgärder som planeras och utförts i er fastighet. Här kan ni skapa egna åtgärder eller om ni har tjänsten teknisk förvaltning hos oss, se vad er fastighetsförvaltare eller ni har skapat för åtgärder för er fastighet. Här kan du lägga in detaljerad information, att göra-listor, dokument, filer etc. Även utförda åtgärder arkiveras här för framtiden.
Var hittar jag information om projekt i fastigheten i portalen?
Har ni pågående projekt med Nabo t.ex. för stambyte hittar ni all dokumentation om projektet och ärendelogg under Projekt. Allt för att projekthanteringen ska bli så transparent och lätthanterad som möjligt. Via dessa projekt kan ni senare göra ekonomisk uppföljning om fakturorna kopplas till relaterade projekt.
Var kan jag följa våra ärenden kring den tekniska förvaltningen?
För varje komponent som läggs till under fliken Teknisk förvaltning så skapas automatiskt en ärendelogg som är relaterat, t.ex. om du skapar en skada så skapas ett ärende. Du kan också se dessa aggregerat i Ärenden.