Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarFör styrelser
Att använda Nabo Mäklarservice i styrelsen
Att använda Nabo Mäklarservice i styrelsen

Vanliga frågor och svar om hur styrelsen kan använda Nabo Mäklarservice när nya boende flyttat in i föreningen.

Uppdaterad för mer än ett år sedan

Vad är fördelarna med att använda mäklarservice för styrelsen?

Med Nabo Mäklarservice kan du som sitter i styrelsen enkelt hantera medlemsansökan direkt inne i Nabos kundportal, precis lika enkelt som du sköter din ekonomiska eller tekniska fastighetsförvaltning hos Nabo idag inne i portalen. Allt för att allt som rör din bostadsrättsförening ska finnas på ett och samma ställe.

Hur använder jag mig av mäklarservice i styrelsen?

Du loggar in i portalen som vanligt med BankID och klickar dig vidare till Fastighetsregister/Överlåtelser i menyn. Du kan även se nya överlåtelser som kommit in direkt i notiserna i Statusmeddelanden.

I portalen kan du smidigt få koll på all information avseende överlåtelsen och avtal, kan begära kreditupplysning och chatta vid frågor. Du får även en tydlig historik kring tidigare beslutade överlåtelser i en sammanställd lista.

Med allt på en plats i portalen slipper du som styrelsemedlem krånglet med att logga in på olika sidor, system eller olika leverantörer.

Fick du svar på din fråga?