Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarFör boendeBetalningspåminnelse, pant och inkasso
Frågor och svar om betalningspåminnelse, pant och inkasso
Frågor och svar om betalningspåminnelse, pant och inkasso
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Varför har jag fått en avgift för pant?

Pantsättningsavgiften är en administrationsavgift som föreningen får ta ut för administrativt merarbete i samband med att en pantsättning av en bostadsrättslägenhet meddelas till föreningen.

Varför har jag fått en betalningspåminnelse?

En påminnelse skickas ut när en fullständig betalning av fakturan inte kunnat hittas.

  • För dig som har betalt fakturan men ändå fått en påminnelse så behöver du skicka in en kvittens på betalningen. Detta gör du enklast via vår hemsida.

  • För dig som inte har betalt fakturan och inte vill riskera ytterligare åtgårder så behöver fakturan betalas snarast med uppgifterna som finns på din påminnelse.

Jag har fått en betalningspåminnelse. När går den vidare till inkasso?

Har du inte betalt din avgift behöver du göra detta omgående. Nabo är skyldig att underrätta banken om det har gått mer än en månad. Om styrelsen önskar så skickas det vidare till inkasso efter ca 10 dagar.

Jag har fått besked att inkasso har tagit över idag och jag har betalt in pengarna igår, vad händer då?

Har du betalat in dagen innan din avi skickats till inkasso kommer vi dra tillbaka ärendet men du kommer behöva betala avgiften på 180 kr.


Fick du svar på din fråga?